חינוך מיני לילדים
בעקבות הכתבה בערוץ עשר, שעסקה בחינוך מיני לילדים, אני מסכמת להורים כמה נקודות חשובות חינוך מיני הוא לא רק הדרכה
בעקבות הכתבה בערוץ עשר, שעסקה בחינוך מיני לילדים, אני מסכמת להורים כמה נקודות חשובות חינוך מיני הוא לא רק הדרכה
אבידר-אטינגר, ת. (1970). "בעל זה דבר מצחיק". מסדה, רמת גן. אברמסון, ז. (2005). "לומדים זוגיות". מודן, מושב בן שמן.
התעוררנו מהתרדמת של בהייה מול כל מה שמוכרים לנו לא רק בפרסומות אלא בכל אמצעי אפשרי: עושר במקום משמעות. יופי
כמעט אף אחד לא מודה שפונק. כמעט אף אחד לא מודה שפינק. ההערכה היא, ש80% מהאוכלוסייה - מפונקים. בארץ קשה לנו
על פי אדלר, הטבע האנושי מאופיין בשאיפה להתפתחות, להתגברות ולהגשמה. האדם מסוגל להתגבר כמעט על כל מכשול, ולהמשיך לחתור בתנועה
אנו חיים בעידן של שינויים מהירים ודרמטיים. עידן בו קיימת דרישה מתמדת למצוינות, ולתפקוד יעיל ויצירתי. עידן בו קשה מתמיד
שני סיפורים בהשראת חג החנוכה
את הרעיון שיש למחשבות שלנו השפעה על יצירת המציאות בה אנו חיים הגה אלפרד אדלר לפני יותר מ100 שנה, ומהווה
להיות אפקטיבי – זה להשקיע את האנרגיה שלנו באופן כזה, אשר מפיק את המטרות הרצויות לנו. תקשורת אפקטיבית הינה תקשורת
האם אימון יכול ליצור שינוי בר קיימא? לא בטוח שתאהבו את התשובה. כשמישהו מספר לכם, למשל "אני קם כל בוקר בחמש
הפעם נעסוק במרתונים הפסיכולוגיים, סדנאות אינטנסיביות למיניהן, ריקנות, תחושה של חוסר משמעות, מצוקה נפשית, מערכות יחסים לא מספקות, היעדר
השאיפה לשלמות נובעת מהאמונה המוטעית, שאנו שווים רק כשאנו עושים דברים באופן מושלם- וכל טעות או חולשה הופכת אותנו לחסרי
אחריות קשורה באופן הדוק לחופש. מחיר ויתור על אחריות, הנחוות כבדה כל כך להרבה אנשים , הוא ויתור על החופש: חופש
מה עומד בין רצון לבין הגשמתו? במאמר זה אציג סדרה של מכשולים העומדים בין הרצונות, הרעיונות, המטרות שלנו לבין הגשמתם בפועל.
משום מה כשאומרים אנשים שהם בהכנות לחגים יש אסוציאציה לשופינג או בישולים. מה ההכנה האישית /פנימית הנדרשת מאיתנו בתקופה הזאת?
יש חלקים בי שאני שולט (ואחראי) עליהם, למשל השכל ויש חלקים שאני לא שולט (ומכאן משוחרר מאחריות) עליהם
אין דבר מפתה יותר מלהבטיח לעצמנו הבטחות לשנה החדשה, וזאת לאחר חשבון נפש קצר בו הגענו למסקנה שמשהו בחיים שלנו
צורך בשינוי נוצר, כשתחושת חוסר שביעות רצון שלנו ממצב מסוים עולה על הסטאטוס- קוו, שהוא הצורך שהכל יישאר כפי שהוא,
אדלר האמין שטבע האדם כולל שתי תכונות מדהימות: השאיפה להתפתח ולגדול לקראת הגשמת מקסימום הפוטנציאל הטמון בו. ויכולת כמעט אין סופית להתגבר
להיות סמכות משמעותה "להיות אדם עליו אפשר לסמוך"
סוף הוא תמיד התחלה אבל קודם כל הוא סוף
הבנת המבנה הפסיכולוגי של האדם מאפשרת לנו לרכוש מודעות עצמית ובעקבותיה להנהיג את חיינו באופן יעיל ומאושר יותר לקראת הגשמה
חג החירות המתקרב מזמין אותנו להרהר על העבדות בחיינו ולשאוף מחדש לחופש להיות, לבטא ולממש את מי שאנו באמת. אנו זוכים
העבדות הקשה ביותר של האדם היא הכניעה לתבניות החשיבה שלנו. התודעה יוצרת את החוויה על ידי פרשנות סובייקטיבית של המציאות.
לא לכל הורה ברור מדוע נחוצים גבולות בגידול ילדים, ובחיים בכלל. בשאיפתנו להעניק לילדינו ילדות מאושרת, אנו מזניחים לעתים את
נער יושב על ספסל בגינה. שני אנשים בגיל העמידה עוברים לידו והוא שומע שאחד מהם אומר לשני תוך כדי שיחה:"…
הורים רוצים שילדם, לכשיגדל, יהיה בעל ביטחון עצמי, עם דימוי עצמי חיובי, עצמאי ואחראי, חברותי, מסופק. אם יכולנו היינו יוצרים
המציאות, כפי שאנו חווים אותה, "חיינו", היא תוצר של הבחירות שלנו באינטראקציה עם הנסיבות הקיימות.
הרהורים של "אחרי החגים…" הרוחניות שנופלת עלינו בחודש תשרי הכוללת חשבון נפש, סליחות, הבטחות והתחדשות טובעת בדרך כלל בטיפות הראשונות
כיצד זה קשור אליך? עד לפני כמה שנים חשבתי שחזון יש רק לאומות, לחברות ולמדינות. אז נחשפתי לראשונה לרעיון החזון
מאמר זה יציג סדרה של מכשולים העומדים בין הרצונות, הרעיונות, המטרות שלנו לבין הגשמתם בפועל. נציג שמונה מכשולים נפוצים ופתרון
המשאלה האולטימטיבית של הרבה מאיתנו היא שנוכל "גם וגם". לאכול כל מה בא לנו ולהישאר רזים, גם לקנות בלי הגבלה
זהו המסמך שאם היינו קוראים בעיון וחותמים עליו לפני שהסכמנו לבוא לגור על כדור הארץ, היה מקל מאוד על חיינו.
© כל הזכויות שמורות לאנאבלה שקד