כשהרכב ממול מסנוור ולא נענה לאיתותים שלנו להנמיך אורות, אנחנו יכולים להסתכל הצידה, או להסתכל מעבר, אל הנקודה שבה האיום מאחורינו.

במצב הנוכחי יש שתי אפשרויות להסתכלות על העתיד:

  1. בחרדה, מה יהיה? מה יהיה? מה יהיה?
  2. בתקווה.

מה שיצמח בסתיו תלוי במה שנזרע עכשיו. אני מזמינה אתכם לראות בהתמוטטות של הישן כר פורה לצמיחה של משהו חדש.

אני מציעה לחלק את תשומת הלב והאנרגיה שלנו בין היענות לאתגר בהווה, ובין הכנה של התלמים וזריעת הזרעים לעתיד.

לגבי ההווה:

ליצור סדר יום שכולל – ביצוע כל ההנחיות שעשויות לשמור עלינו ועל אחרים, בחירה של בחירות בריאות בתחום הגוף, הנפש והיחסים (בכל רגע בוחרים מחדש, אז לא לשפוט את עצמכם ולא להרים ידיים).

לתרגל תרילי הרפיה כשמרגישים לחץ, להתעדכן פעמיים ביום ושאר הזמן להתרחק מהחדשות, להתלבש כאילו יצאנו לעבודה, לקום בבוקר (אפשר קצת יותר מאוחר, אבל בשום אופן לא להפוך את הלילה ליום) ליצור פרויקטים קטנים וגדולים כמו לעשות סדר, להיפטר מהישן, לסדר תמונות וכד', לבשל, ליצור קשר עם אנשים אהובים, ומה שהכי מועיל: לעזור למישהו אחר.

לגבי העתיד:

תערכו רשימה של תחומי חיים- תעסוקה, פרנסה, זוגיות, הורות, משפחה מורחבת, חברים, התפתחות אישית, לימודים, סביבה פיזית (בית, רכב, משרד), בריאות, אורח חיים, תרומה לקהילה ועוד'
כעת תבחרו את התחום האחד שאם יקרה בו שינוי חיובי לטובה זה יעשה את ההבדל המשמעותי ביותר בחיים שלכם.

תדמיינו תמונה עתידית מיטבית של התחום, איך זה ייראה בעוד חצי שנה. תרשמו שלוש פעולות לטווח קצר ושלוש פעולות לטווח ארוך שיובילו להגשמת החזון.

תחשבו מי או מה יכול לעזור לכם. תעשו כל יום פעולה קטנה שמקרבת אתכם להגשמת החזון. לא עשיתם? תיעזרו בחברים או באנשי מקצוע.

זו לא חופשה, זה אתחול מחדש.

נתמודד עם כל אתגר יום ויומו, ונדאג שבסופו לא נגיד:
מה בעצם עשיתי כשהיה לי כל הזמן הזה?