מורים, גננות ואנשי חינוך

הרצאות משמעותיות ומרתקות למורים ולאנשי חינוך

הרצאות מעניקות לאנשי חינוך, מורים, גננות, מנהלים, יועצים ופסיכולוגים מידע וכלים להתמודדות עם המצבים המורכבים בהם הם נתקלים בבית הספר.

הוראה וחינוך הינם תפקידים משמעותיים ומרתקים מעין כמוהם, אך גם מהקשים שקיימים. מורים ואנשי חינוך נתקלים יום יום בצורך להקדיש זמן ואנרגיה הולכים וגוברים בהתמודדות עם בעיות התנהגות, אלימות, חוסר שיתוף פעולה ועוד. הגישה האדלריאנית מציעה לאנשי חינוך תיאוריות וכלים פרקטים להפליא להתמודדות עם כל המצבים והבעיות העולות בעשייה החינוכית.

ניתן להזמין גם סדנא לכל אחד מהנושאים שמועלים בהרצאות. בסדנא יש הרחבה תיאורטית ותרגול ביישום העקרונות.

– הרצאות לימי הערכות לגננות
– הרצאות לימי הערכות למורים
– הרצאות לימי הערכות לצוותים חינוכיים

הרצאות למורים, לגננות ולאנשי חינוך

  • התמודדות עם בעיות משמעת בכיתה – כל התנהגות שלילית הינה דרך מוטעית להשגת מטרה חיובית. בהרצאה זו נלמד מהי למעשה בעיית משמעת וכיצד לפתור אותה, על ידי השקעת משאבים בכלים אפקטיביים ביותר להתמודדות עם בעיות התנהגות בכיתה
  • להחזיר את אומץ – יצירת דימוי עצמי חיובי בילדים  – דימוי עצמי חיובי חיוני להרגשה טובה, שיתוף פעולה והצלחה. בהרצאה זו נלמד כיצד נתרום לבניית דימוי עצמי חיובי בילדים ונוער, ונראה כיצד דימוי עצמי כזה מקנה אומץ לנסות דברים חדשים ורצון לשיתוף פעולה עם דרישות החיים
  • אקלים בית ספרי – דמוקרטיה בפעולה – למורים יש הרבה פעמים הרגשה שהם והתלמידים שלהם משחקים בקבוצות יריבות. מהו אקלים בית ספרי המציב את המורים ואת הילדים באותו צד, ביחד מול אתגרי החינוך והחיים? אקלים דמוקרטי בבית ספר לא מחייב בחירה חופשית בכל תחום אלא עקרונות בסיסיים שיישומם משפרים את האווירה והתפקוד של כל באי בית הספר
  • הרצאות לגננות – הרצאות לגננות שרוצות להשפיע על התפתחות הילדים בגן: פיתוח דימוי עצמי חיובי, ממשמעת לשיתוף פעולה בגן הילדים, מעורבות הורית בגן, הגורמים המשפיעים על עיצוב אישיות הילד ועוד.
  • הסמכות המקצועית של המורה – מה הופך מורה לבעל סמכות בעיניי תלמידיו. מתי הם מרגישים שניתן לסמוך עליו והוא מעורר השראה? בהרצאה זו נלמד מה בונה את הסמכות של המורה, וכיצד לטפח אותה.
  • Are we M.A.D? למורים ואנשי חינוך – Are We Making a Difference? הרצאה זו מדברת על עשייה חינוכית ערכית עם מעורבות חברתית, המבוססת על תפיסה פסיכולוגית אפקטיבית. הרצאה זו מתאימה לאנשי חינוך עם חזון ערכי משמעותי.
  • אומנות ההגשמה – לאנשי חינוך -הרבה פעמים אנו אומרים שאנו רוצים משהו, ואפילו מאוד, ולא עושים כלום להשגת הדבר.מה עומד בין רצון לבין הגשמתו?בהרצאה זו אציג סדרה של מכשולים העומדים בין הרצונות, הרעיונות, המטרות שלנו לבין הגשמתם בפועל, ונלמד כיצד התגבר על המכשולים ולהיות אומני הגשמה.
  • ציוני דרך
  • אחריות בגיל ההתבגרות -בתור לקופה בחנות בגדים, מתבגרת שהייתה לפניי קנתה לעצמה שמלה ושאלה את המוכרת: “אוכל להחליף אותה אם היא תמצא חן בעיניי אימא שלי?”מדוע מתבגרים מקבלים כל כך הרבה החלטות גרועות? למה הם עושים דווקא? נלמד מה הן שתי הגישות כלפי מתבגרים אשר מקלקלות יחסים ולא תורמות להתפתחותם, וגישה אחת שעשויה להביא אותם לקחת יותר אחריות.